04 Economie en toerisme
A. Algemeen
Onderscheiden deelterreinen
Werkgelegenheid; Revitalisering bedrijventerreinen; Centrummanagement;
Toerisme; Weekmarkten en kermissen; Public relations en marketing
Portefeuillehouder(s)
- J. Schlangen (weekmarkten en kermissen)
- D. Schneider (economische zaken / euregionale arbeidsmarkt)
- T. Weijers (ruimtelijke ordening, toerisme, public relations en marketing, coördinatie evenementen)
Beleidskaders
- Beleidsplan “Perspectief voor Parkstad Limburg 2007-2010” en kadernota economie Parkstad Limburg en programma Strategie & Samenwerking
- Retailstructuurvisie Parkstad Limburg 2010-2020
- Ontwikkelingsperspectief winkelgebieden Kerkrade 2010
- Strategische Visie Toerisme Parkstad Limburg 2008
- Uitvoeringsprogramma Toerisme 2010-2014 Parkstad Limburg
- Kadernota Ondernemen in Kerkrade 2006
- Projectplan Grensland Wormdal 2020
- Programma Ontwikkelingsmaatschappij Parkstad Limburg (Parkstad Attractiestad, Imagocampagne).
- Kadernota evenementenbeleid
- Het Communicatiebeleidsplan; “Communicatie zintuig van de gemeente” (juni 2011)
- Marktverordening en marktbeleidsplan
- Nota kermisbeleid en evaluatienota
- Visie Toerisme Kerkrade 2025
- Uitvoeringsprogramma Toerisme (maart 2017)
- Actieprogramma Stadsmarketing
- Structuurvisie Ruimtelijke Economie Zuid-Limburg vastgesteld in 2017
04 Economie en toerisme
B. Programma en paragrafen
Dit beleidsveld heeft een relatie met programma 1B, 2B en met de paragraaf Grondbeleid.
04 Economie en toerisme
C. Vermeldenswaardige zaken
Er zijn geen (overige) vermeldenswaardige zaken.
04 Economie en toerisme
Indicatoren
Er zijn voor dit beleidsveld geen (aanvullende) indicatoren gedefinieerd.